כל אורחי הפודקאסט

כל אורחי הפודקאסט

תודות

תודה מיוחדת לבית אריאלה ולצוות המסור והמקצועי" חיים, עודד ואדיב. באדיבותם הוקלטה העונה הראשונה של הפודקאסט. 

תודה אישית לאביתר אלעד, הקול (והאדם) מאחורי הפתיח. 

תודה לעורכת הפודקאסט, גלית ושדי.

מוסיקת פתיח לפודקאסט: I LIKE PEANUTS  מתוך AUDIONAUTIX

פודקאסטים אחרונים

הגב' רות שהם, האוניברסיטה הפתוחה, בראיון לפודקאסט אנשים שמעניינים.

עונה 2 פרק 3: רות שוהם, מנכ"לית האוניברסיטה הפתוחה, על בינה מלאכותית, אקדמיה, חדשנות ועוד

תשומת ליבכם כי הפרק הוקלט לפני ה-7/10.    רות שוהם, מנכ"לית האוניברסיטה הפתוחה, בשיחה על בינה מלאכותית והשפעתה היום ומחר על עולם האקדמיה, האם היא עצמה משתמשת בכלים החדשניים, איך זה להיות המנכ"לית היחידה של אוניברסיטה בישראל, ועוד. שוהם בעלת ניסיון נרחב בניהול ארגונים גדולים ומורכבים הנשענים על טכנולוגיות מתקדמות. בעקבות משבר הקורונה מונתה ע"י ראש המל"ל לעמוד בראש צוות לבדיקת חשיבה מגדרית בעתות חירום. בשירותה הצבאי שירתה כקצינה בצה"ל בדרגת אלוף משנה ומילאה תפקידים רבים באגף המודיעין, וכן כיהנה כראש אגף בכיר אסטרטגיה והתעצמות במערך הסייבר הלאומי. לפני כן היא מילאה תפקידים בכירים ב-IBM ישראל במסגרתה יזמה את הקמת מרכז החדשנות בסייבר של IBM בבאר שבע. במקביל, עוסקת בימים אלו שוהם בפעילויות שונות למען החברה הישראלית, בין השאר לטובת קידום צעירים מהפריפריה ונשים בלימודים האקדמיים ובתעשייה, על מנת לצמצם את הפערים ולסייע במענה לבעיית ההעסקה של ג'וניורים. האזינו לפרק:  

קרא עוד »
ד״ר ירון דקל, מנהל מדעי במכון שמיר למחקר ומרצה באוניברסיטת חיפה, מתארח בפודקאסט אנשים שמתעניינים עם רלי כהן. צילום: שרה אנקונה

עונה 2 פרק 2: ד"ר ירון דקל, מכון שמיר למחקר, כיצד התנים הפכו לחיה מבוייתת?

הסתובבתם בפארק הירקון בתל אביב ונתקלתם בתן שלא  מצמצץ אפילו כשהיה בקרבתכם? אתם לא לבד. בישראל, תנים חיים כבר שנים רבות בקרבה לבני האדם. הם משגשגים מאוד בסביבה העירונית, ולמעשה נחשבים למין מתפרץ בארץ. למה זה קורה, איך והאם תנין יכולים להיות חיות מחמד ביתיות כמו כלב או חתול? ד״ר ירון דקל, מנהל מדעי במכון שמיר למחקר ומרצה באוניברסיטת חיפה, ערך עם הדוקטורנטית איילת ברש מבית הספר לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב מחקר פורץ דרך בנושא, ומשתף על ממצאי המחקר בפרק שלפניכם.

קרא עוד »
עפרה אברמוביץ', מייסדת ליגת מאמאנט מתארחת בפודקאסט ב"אנשים שמעניינים" עם רלי כהן. צילום: יוסי לזרוף
מאמאנט

איך כדורשת יכול לשנות חיים של אמא? עפרה אברמוביץ', מייסדת ליגת מאמאנט, מגלה בפרק הפתיחה של העונה השנייה

מאמאנט היא ארגון הספורט החברתי העממי הגדול ביותר בישראל. הארגון מונה כ-9,900 אמהות מכל התפוצות החברה הישראלית ומהווה כור היתוך של נשים מכל המגזרים. הארגון כולל את ליגת מאמאנט, ליגת האמהות בכדורשת, אשר פרוסה בכל רחבי הארץ, בלמעלה מ-80 רשויות, וגם ב-15 מדינות בעולם. הכל התחיל מאישה אחת, עפרה אברמוביץ', שגירדה את עצמה מהספה, ונפלה ברשת. בפרק הפתיחה של העונה השנייה של הפודקאסט, היא מגלה איך מאמאנט משפיעה על חיי  הנשים המשתתפות בתנועה, מהם האתגרים הגדולים ביותר שנשים פוגשות בעולם הספורט וכיצד הארגון מסייע לשנות את המציאות הזו, מהם התוכניות והמטרות העתידיות של התנועה ועוד.

קרא עוד »