האם נמצא התחליף לבחינת הבגרות של ימינו? עם מעיין סייג, מורה לקרימינולוגיה בתיכון רבין בכפר סבא

רבות דובר, מדובר ועוד ידובר על מערכת החינוך המיושנת – כיתות הלימוד, התכנים, המסגרת, הבגרויות ואפילו המורים עצמם. איך שומרים על רלוונטיות ומתאימים את המערכת המורכבת הזו לימינו אנו? לנוער של היום, ולצרכים שלו? לעולם התעסוקה של היום- או אפילו מחר, לטכנולוגיה שבה בני הנוער משתמשים כבדרך קבע ובכלל, ולא נשארים מאחור?
מגיפת הקורונה אילצה רבים מאיתנו לחשב מסלול מחדש, ודווקא במקרה הזה למערכת החינוך לא הייתה ברירה אלא להסתגל גם כן למצב הנתון: בידודים, לימודים בזום מרחוק, נעילת כיתות ובני נוער עם הרבה עודף זמן מסוגרים בבתיהם. איך עושים כך בחינת בגרות?
מעיין סייג, מורה לקרימינולוגיה בתיכון רבין בכפר סבא (עם הרבה רצון טוב, מרץ וקסם אישי) , מצאה לכך פתרון יצירתי במיוחד: מיזם טכנולוגי חינוכי שמחליף את הבחינה המיושנת.
מה הייתה הבחינה, ואיך זה קרה בפועל? כיצד הגיבו התלמידים ומי, בסופו של דבר, סיים את הפרוייקט? על כך ועוד בפרק שלפניכם. מוזמנים.

מורה לפסיכולוגיה וקרימינולוגיה, תיכון רבין כפר סבא. צילום: גיל מדלסי

מעיין סייג, רכזת מדעי החברה, מורה לפסיכולוגיה וקרימינולוגיה ומנחה את יחידת החקר במדעי החברה בתיכון רבין בכפר סבא. צילום: גיל מדלסי

לעמוד האינסטגרם של הפרוייקט

למצגת על התכנית לחצו כאן 

הרשמו להיות ראשונים

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים בזמן אמת על כל הפודקאסטים החדשים באתר – על מה שחדש בחדשנות ובמחקר, על מה שיהיה כאן מחר.