רבות דובר, מדובר ועוד ידובר על מערכת החינוך המיושנת – כיתות הלימוד, התכנים, המסגרת, הבגרויות ואפילו המורים עצמם. איך שומרים על רלוונטיות ומתאימים את המערכת המורכבת הזו לימינו אנו? לנוער של היום, ולצרכים שלו? לעולם התעסוקה של היום- או אפילו מחר, לטכנולוגיה שבה בני הנוער משתמשים כבדרך קבע ובכלל, ולא נשארים מאחור?
מגיפת הקורונה אילצה רבים מאיתנו לחשב מסלול מחדש, ודווקא במקרה הזה למערכת החינוך לא הייתה ברירה אלא להסתגל גם כן למצב הנתון: בידודים, לימודים בזום מרחוק, נעילת כיתות ובני נוער עם הרבה עודף זמן מסוגרים בבתיהם. איך עושים כך בחינת בגרות?
מעיין סייג, מורה לקרימינולוגיה בתיכון רבין בכפר סבא (עם הרבה רצון טוב, מרץ וקסם אישי) , מצאה לכך פתרון יצירתי במיוחד: מיזם טכנולוגי חינוכי שמחליף את הבחינה המיושנת.
מה הייתה הבחינה, ואיך זה קרה בפועל? כיצד הגיבו התלמידים ומי, בסופו של דבר, סיים את הפרוייקט? על כך ועוד בפרק שלפניכם. מוזמנים.